piątek, 4 września 2015

Diy tumblr inspired suculent notebook, czyli jak zrobić tumblerowy zeszyt



Witajcie, dzisiaj będzie krótko i zwięźle. Wróciliśmy do szkoły... niestety, ale mam dla was DIY na poprawienie humoru. Pokażę Wam jak szybko ozdobić zeszyt, żeby nie był nudny i wyglądał ja z Tumblr :) Teraz jeszcze nie ma tak dużo prac domowych, więc koniecznie skorzystajcie z mojego pomysłu, trochę kreatywności na początek roku się Wam przyda :) Rozpoczynający się weekend to najlepszy czas.


Proces jest dość prosty i postaram się Wam to podzielić na 10 kroków:

1. Na początku musimy przygotować sobie nożyczki, samoprzylepne okładki na książki, taśmę dwustronną, wydrukowane zdjęcia sukulentów i ewentualnie marker i cienkopis.
2. Następnie nasze roślinki dokładnie wycinamy i przyklejamy na biały brystol.
3. Karton wcześniej ozdabiamy według uznania, ja nakreśliłam srebrnym markerem linie na brzegach. Na początku cienkopisem narysowałam roślinki i napisałam "Plants are friends", ale niekoniecznie byłam zadowolona z efektu więc nakleiłam karteczkę z moim imieniem, nazwiskiem i klasą.
4. Kiedy wszystko jest ok, na odwrocie naklejamy kawałki taśmy dwustronnej.
5. Całość przyklejamy na zeszyt.
6. Następnie naszą okładkę docinamy na wielkość naszego zeszytu zostawiając około centymetra z każdej strony.
7. Delikatnie odklejając od jednego rogu przyklejamy okładkę na zeszyt. Dość cięzko opisać ten proces, musimy jednocześnie odklejać papier od przezroczystej części okładki i dociskać ją linijką, aby uniknąć bąbelków powietrza.
8. Kiedy mamy gładką powierzchnię, zaginamy centymetrowy zapas do wewnętrznej strony okładki zeszytu, aby zabezpieczyć rogi i dobrze przykleić folię, żeby się nie odklejała.
9. Aby ładnie wykończyć nasz projekt możemy dodać washi tape dla dekoracji oraz zaklejenia brzegu samoprzylepnej okładki (od lewej strony, tam gdzie są zszywki, w moim przypadku jest to metaliczna, srebrna taśma)
10. Teraz możemy cieszyć się naszym unikalnym zeszytem :)


 Jak zwykle mam nadzieję, że pomysł Wam się spodobał,do następnej notki.
Xoxo,
M.

9 komentarzy:

  1. Zeszyt robi wrażenie!
    Wygląda jak taki gotowy, kupiony :)
    Super wyszło!

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę ładny zeszyt. Ja niestety wszystkie już kupiłam, ale może w przyszłym roku.
    Pozdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jedno z lepszych diy dotyczących zeszytów, jakie widziałam!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepszy diy! Jestem pod ogromnym wrażeniem, a zeszty wygląda jak kupiony, albo nawet lepiej!
    pozdrawiam

    Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super zeszyt :)
    http://pracowniablogerki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne diy
    http://oliwialiv.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurcze, świetny pomysł! i okładka wyszła Ci naprawę bardzo ładna!
    Chyba spróbuje póki faktycznie w szkole jest jeszcze trochę luźniej.

    Pozdrawiam, Wiktoria z little-crazy-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz.
Nie interesuje mnie obserwacja za obserwację, zostaw link, jeśli Twój blog mi się spodoba na pewno go zaobserwuję :)